علاقمندان وبلاک ستاره بامیان

۱۳۹۰ تیر ۲۲, چهارشنبه

کشته شدن احمد ولی کرزی به دست برادران حامد کرزی

حامد کرزی گروی طالبان دهشت افگن را همیشه برادر خطاب می کرد و این بار برادرانش، برادرش احمد ولی کرزی را به قتل رساند که می توان گفت برادر کشی، به اساس دوستی بوده نه کدام دشمنی، از قبل واین خود یک اتفاق است که این بار تقدیر  کرزی را یافتن بعد ازین شاید درد این واقعه کرزی را فهم داده باشد که، نه برادران ناراضی ات  به هیچ یکی از ما افغانها رحم ندارد بلکه افتخار هم دارد ............

مقامات افغان تائید کرده اند که احمد ولی کرزی، برادر کوچک حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در یک سوءقصد کشته شده است.
مقامات گفته اند که آقای کرزی در منزلش مورد تیراندازی قرار گرفت.
گزارشها حاکیست که سردار محمد، رئیس محافظان امنیتی آقای کرزی که سابقه طولانی همکاری با او داشت، آقای کرزی را به ضرب گلوله کشته است.
براساس گزارشها، سردار محمد نیز بدنبال این حمله، از سوی یکی دیگر از محافظان آقای کرزی به قتل رسیده است.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و کشته شدن آقای کرزی را یکی از دستاوردهای مهم خود در ده سال اخیر دانسته اند.
احمد ولی کرزی
آقای کرزی از چهره های مطرح سیاسی افغانستان بود
حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان با ابراز تاسف از کشته شدن برادرش گفت که این حادثه "بازتاب دهنده رنج و درد مردم افغانستان است."
او گفت: "زندگی مردم افغانستان همین است، خانه های همه ای مردم افغانستان پر از درد است. آرزوی ما این است که (خشونتها) پایان یافته و صلح و خوشحالی به خانه های ما بیاید."
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در تماسی با حامد کرزی مرگ برادرش را به او تسلیت گفته است.
خانم کلینتون در بیانیه ای نوشت: "آمریکا این قتل را با قوی ترین عبارات محکوم می کند. مردم افغانستان بیش از حد زیر تهدید خشونت، عدم بردباری، و افراط گرایی زیسته اند. ما در دعا برای صلح و ثبات در افغانستان به پرزیدنت کرزی ملحق می شویم و به حمایت از دولت و مردم افغانستان در تلاش برای صلح متعهد باقی می مانیم."
احمد ولی کرزی، رئیس شورای ولایتی قندهار و از چهره های مطرح سیاسی در افغانستان بود که به ویژه، از نفوذ زیادی در قندهار، زادگاهش برخوردار بود.
آقای کرزی با اتهامات گسترده ای در مورد دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و فساد روبرو بود، اما او این اتهامات را همواره بی اساس می دانست.
حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان نیز از برادرش در برابر این اتهامات دفاع می کرد.
با وجود این اتهامات، گفته می شد که آمریکا روابط نزدیکی با احمد ولی کرزی داشت.
یک دپلمات آمریکایی پس از کشته شدن آقای کرزی به بی بی سی گفت: "با وجود همه ای نگرانی ها در مورد احمد ولی کرزی، او کسی بود که آمریکا می توانست با او یکجا کار کند."
سوءقصد های قبلی
احمد ولی کرزی (چپ) و حامد کرزی
رئیس جمهور کرزی از احمد ولی کرزی در برابر اتهامات دفاع می کرد
خبرنگار بی بی سی در قندهار می گوید، جسد احمد ولی کرزی به یک بیمارستان در شهر قندهار منتقل شده است.
آقای کرزی، پیش از این از چندین سوء قصد جان سالم به در برده بود.
آخرین سوءقصد، در سال ۲۰۰۹ بود، زمانی که موتر (خودرو) حامل او در راه رفتن به طرف کابل، مورد حمله قرار گرفت.
سال قبل از آن نیز، یک بمبگذاری در محل دیدار او با مقامات دولتی در قندهار صورت گرفت که در آن حمله، شش نفر کشته و حدود چهل تن دیگر زخمی شدند، اما به آقای کرزی آسیبی نرسید.
آقای کرزی در آن زمان گروه طالبان را مسئول این حمله دانسته بود.
در سال ۲۰۰۳ نیز، انفجاری در خانه آقای کرزی در شهر قندهار صورت گرفت، اما مقامات گفتند که این حادثه ناشی از انفجار غیرعمدی مهمات در داخل خانه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: