علاقمندان وبلاک ستاره بامیان

۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

مظاهره مردم بامیان برای توقف از کشتار مردم بی گناه کویته

 مردم  بامیان در یک مظاهره مسالمت آمیز  خواهان توقف کشتار بی رحمانه و به شکل سیستماتیک مردم بی گناه کویته  شدند با ذکر قطعنامه و از دولت ان کشور خواستن تا ازین نوع کشتار ها جلو گیری گردد .     


قطعنامه مردم بامیان در اعتراض به کشتار بیرحمانه، هدفمند وسیستماتیک هزاره ها درکویته پاکستان

بنام خداوند منتقم
با تاسف در این اواخر شاهد وقوع قتل عام های وحشتناک و خونین افراد بی گناه مردم هزاره در پاکستان هستیم. شهر کویته بلوچستان پاکستان، هرچند روزی ناظر به خون نشستن صدها انسان مظلوم میباشد. حمله به جان مردم بیگناه هزاره در واقع دنباله نسل کشی های مردم هزاره است که سالیان پیشین ما در افغانستان درگیر آن بودیم و امروز این نسل کشی در قالب تعصبات نژادی و فرقه ای که ناامنی منطقه ای نیز یکی از پیامد های آن میباشد در شهر کویته پاکستان درز و رخنه نموده و اینگونه اقدامات به بحران کشیدن امنیت در سطح بین المللی را در پی دارد؛ در نتیجه ما مردم مدنیت خواه و صلح دوست بامیان در عین اینکه از راه اندازی اعمال آمیخته به خشونت دهشت افکنان پشت پرده و عوامل وهابی و سلفی شان ابراز نفرت و انزجار داریم، کمال همدردی ،تاثر و تاسف خویش را با خانواده های شهدا، داغدیدگان و به خصوص مردم عزتمند هزاره و حزب دموکراتیک هزاره ها در پاکستان اعلام میداریم و متقاضی هستیم که از دست زدن به هر گونه تصامیم خشونت آمیز جلوگیری نموده و به منظور نجات از بحران کنونی متوسل به روشهای منطقی و مدنی بهتر از این گردند.
میدانیم که دستان پشت پرده ی این حادثات اسف انگیز از کوچکترین منطق بی بهره بوده و توان درک خواسته های مدنی مردم هزاره در پاکستان را ندارد؛ و ما بامیانی ها با تاکید بر پرهیز از تمامی واکنشهایی که منجر به خشونت میشود، از مقامات دولتی و امنیتی پاکستان و همچنین از تمامی سازمانهای داخلی و بین المللی آن سامان و خصوصا از دادگاه عالی آن کشور و رسانه ها خواهشمندیم که به درخواستهای انسانی ما که همانا خواستهای مردم هزاره پاکستان است و ذیلا تذکر می یابد پاسخ مثبت ارایه نمایند.
1. پلیس و مقامات امنیتی پاکستان بیشتر از پیش متوجه جان و جایگاه مردم هزاره در پاکستان باشند.
2. از بر کناری و حذف افراد مشکوک در قالب پلیس و منسوبین دولتی پاکستان، مردم هزاره را عملا اطمینان بخشیده و قاتلین و عوامل این قضیه را به محاکمه ملی و بین المللی بکشند.
3. مقامات داخلی و بین المللی، رسانه ها و محاکم آنجا، بیشتر از این در زمینه این گونه حوادث دهشت آفرین سکوت ننموده و وظیفه شان را که مسئولیت ملی و انسانی آنان میباشد در قبال مردم هزاره به کمال انجام دهند.
در اخیر باز هم با تاکید بر اینکه مردم هزاره، نه در پاکستان و افغانستان، و نه در جاهای دیگر بر اساس تعصبات مذهبی و نژادی اقدام به تصفیه قومی مذهبی ننموده اند؛ و همواره طرفدار برادری و گسترش روابط میان پیروان مذاهب دیگر اسلامی بوده اند و ثابت ساخته اند؛ از این لحاظ نباید اینگونه مورد دهشت و نسل کشی قرار گیرند؛ ضمنا یک بار دیگر با تقبیح اینگونه اقدامات خلاف موازین بشری دشمنان هزاره، به تامین خواسته های مدنی و انسانی خود اصرار می ورزیم. به امید آنکه صلح جهانی و برادری میان قبایل انسانی حاکمیت یابد.
با احترام
مردم بامیان
تاریخ 5 ثور 1391





۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خدمت شما
از اگاهي تان تشكر به اميد موفقيت بيشتر